Utama > Uncategorized > RAHSIA SOLAT DI AWAL WAKTU..

RAHSIA SOLAT DI AWAL WAKTU..

Assalammualaikum sume….. untuk lembaran ke dua ini saye bercadang tuk berkongsi tentang rahsia solat di awal tu. Kirenye dah tak jadi rahsia la lagi sebab saye dah pun bongkarkan….Setiap peralihan waaktu solat sebenarnye menunjukkan perubahan tenage alam yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warne alam . Fenomena perubahan warne alam adalah sesuatu yang tidaak asing bagi mereka yang terlibaat daalam bidang fotografi . Mari kite pergi satu persatu…. dimulai dgn waktu subuh….

Pade waktu subuh alam berade dalam spektrum warne biru mude yg bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisme tubuh . So , warne biru mude atau waktu subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar atau rezeki serte komunikasi . Mereke yang kerap tertinggal solat subuhnye ataupun terlewat secare berulang2 kali lame kelamaan akan menghadapi masalh komunikasi dan rezeki .

Ini kerana tenage alam iaitu biru mude tidak dapat diserap oleh tiroid yg mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan mase) dalam erti kata lain jage dari tidur .

Bermulenye azan subuh , tenage alam pade waktu itu berade pade tahap optimum . Tenage inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pade waktu ruku’ dan sujud . Jdi , mereke yang terlewat subuhnye sebenarnye sudah mendapat tenage yg tidak optimum lagi…..

Pade waktu zuhur , warne alam seterusnye berubah ke warne hijau (isyraq dan dhuha) dan kemudian warne kuning menandekan masuknye waaktu zuhur . Spektrum wrne pade waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yg berkaitan dengn sistem penghadaman . Warne kuning ni mempunyai rahsia yg berkaitan ngan keceriaan . Jadi , mereke yg selalu ketinggalan atau terlewat zuhurnye berulang2 kali dalam hidupnye akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianye . Analoginye cukup mudah…. ibarat seorang yg sedang sakit perut…..mesti dahinye berkerut n tangannye menekan di perut……hidup pun jadi kalut…..macam belut….. masuk selut…….mane nak ceriye……..

Pade waktu asar pule , warne alam akan berubah kepade warne oren , yg mane spektrum warne pd waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat , uterus , ovaari , dan testis yang merangkumi sistem reproduktif . Rahsia warne oren adelah kreativiti . Orang yang kerap tertinggal asar akan hilang daye kreativitinye dn lebih malang lagi kalu di waktu asar ni jasad kite terpisah dari roh (tido la tu) sebab tenage pade waaktu asar ni sangat diperlukan oleh organ2 reproduktif kite……

Menjelang waktu maghrib , alam berubh ke warne merah dan di waktu ini kite kerap dinasihatkan oleh orang2 tua agar tidak berade di luar rumaah . Hal ini kerane spektrum warne pd waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakne jin dan iblis pade waktu ini amat bertenage kerane mereke resonan dengan alam . Mereka yg sedang dalm perjalanan juge seelok2nye berhenti dulu pade waktu ini kerane banyak interferens (pembelauan) berlaku pd waktu ini yg boleh mengelirukan maate kite . Rhsia waaktu maghrib ataau waarne merah ialah keyakinan pd frekuensi otot , saraf , daan tulang .

Apabile masuk waktu isyak , alam berubah ke warne indigo daan seterusnye memasuki fase kegelapaan . Waktu isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman daan kedamaian di mane frekuensinye bersamaan dengan sistem kawalan otak . Mereke yang kerap ketinggalan isyaknye akaan selalu berade dalan kegelisahan . Alam sekaraang berade dalam kegelapan dan sebetulnye inilah waktu tido dalaam islam . Tido waktu ini dipanggil tidur delta di mane keseluruhan sistem tubuh berade dalam kerehatan .

Selepas tengah malam ,  alam mule bersinar kembali dengan warne putih , merah jambu , dan seterusnye ungu , di mane ianye bersamaan ngan frekuensi kelenjar pineal , pituitari , talamus , dan hipotalamus . Tubuh sepatutnye bangkit kembali pade waktu ini dan dalam islam waktu ini dipanggil qiammullail…..

Begitulah secare ringkas perkaitan solat dengan warne alam . Mnusia kini sememangnye telah sedar akan kepentingan tenage alam ini dan inilah faktor adenye bermacam2 kaedah meditasi yg dicipte seperti taichi , qi-gong , dan sebagainye . Semuenye dicipte tuk menyerap tenage2 alam ke sistem tubuh …..

Kite sebagai umat Islam sepatutnye bersyukur kerane telah dikurniakan syariat solat oleh Allah S.W.T  tanpe perlu kite memikirkan bagaimane hendak menyerap tenage alam ini….Hkikat ini seharusnye menginsafkan kite bahawe Allah S.W.T mewajibkan solat ke atas hmbanye ataas sifat pengasih dan penyayang-Nye sebagai pencipte kerane Dia tahu hamba2Nye ini amat memerlukannnye….Adalah amat malang sekali bagi kumpulan manusia yang amat cuai dalam menjage solatnye tapi amat berdisiplin dalam mengurus kehidupan dunianye…….

Hidayah Allah adekah terasa ,

Kalau masih belum carilah segera ,

Di mana2 ia pasti ada ,

Cume diri kite mungkin menolaknya .

Kategori:Uncategorized
  1. afifahazam
    9 September 2009 at 1.32p09

    hmm…tersentuh sebenarnye..Allah^^
    thanx dear🙂

    • faizsolehan
      9 September 2009 at 1.32p09

      sesame………

  2. yumako matsuki
    9 September 2009 at 1.32p09

    wah faiz!!

    post yg best dan telah menarik ati akak..hoho~
    teruskan usaha k..jg adik2 yg bakal smpai n smpaikan salam senpai kt diorang..huhu.take care kt mu’tah tu.kami pulang x lama lg..hihi…ganbate neh kudasai~

    p/s:kenal ke sape yumako matsuki neh??^____^

    • faizsolehan
      9 September 2009 at 1.32p09

      kenal…..la….. apepulak tak kenal nye……. syukran ye…… alhamdulillah…..

  3. 9 September 2009 at 1.32p09

    Faiz,
    Alhamdulillah,post yg sgt bermotivasi..

    Syukran.dear
    Truskan perkongsian ye^^

    • faizsolehan
      9 September 2009 at 1.32p09

      afwan diucapkan…….. insya allah……

  4. 10 September 2009 at 1.32p09

    thankzzzzzzzzzzzzzz!!!!!!!!!!!!!!!

    • faizsolehan
      10 September 2009 at 1.32p09

      welcome kak…….

  5. Akmal Hakim
    17 September 2009 at 1.32p09

    Subhanallah, terima kasih berkongsi ilmu sedikit..

    Ada sedikit terkesan, sebab dunia arkitek ni tak menentu tidurnya.. Kadang-kadang ada yang kata tidur ni dah tak jadi keperluan pun ada.. Hm~

    Yang teruknya, jadual tidur yang ketat ni memang merunsingkan. Nak tidur pun sangat limited.. Alhamdulillah, train-train macam ni menjadikan tidur tak lama dan mudah bangun malam..

    apapun,

    Syukran~

  6. patzzi@misty
    25 September 2009 at 1.32p09

    Salam ziarah~

    -syafinaz razak-

  7. 13 Februari 2010 at 1.32p02

    Salam ukhti,
    Perkongsian yang bermanfaat. Sesuatu yg baru didengar.Minta izin repost ke blog ana ye. Moga sama2 beroleh manfaat. Syukran2.

    p/s ana link blog enti ye.

  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: